סערת הסמינרים: אחרי מתקפה חזיתית, 'יתד' לוקח צעד אחורה

    "ברור שכך לא יוכל להימשך. כמו שהממלכתי לא מתערב לממ"ד, כך משרד החינוך לא יכול להתערב בחינוך החרדי. הסיפור אינו עדתי. וזו הבעיה, שעל כל דבר צועקים גזענות"
    איתי גדסי 2 Comment on סערת הסמינרים: אחרי מתקפה חזיתית, 'יתד' לוקח צעד אחורה

    ביתד נאמן והמבשר מסקרים הבוקר את כינוס מנהלי הסמינרים אמש אשר התריעו מפני הסכנה החמורה בהתערבות חיצונית בכל נושאי הסמינרים, אך לא צוטטו בו דברי המתקפה החריפה נגד ש"ס

    אילוסטרציה
    "ברור שכך לא יוכל להימשך. כמו שהממלכתי לא מתערב לממ"ד, כך משרד החינוך לא יכול להתערב בחינוך החרדי. הסיפור אינו עדתי. וזו הבעיה, שעל כל דבר צועקים גזענות"
    21:04
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "גם האסון הוא השגחה פרטית": הרב גולדווסר בשיחה של אמונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביתד נאמן והמבשר מסקרים הבוקר את כינוס מנהלי הסמינרים אמש אשר התריעו מפני הסכנה החמורה בהתערבות חיצונית בכל נושאי הסמינרים, "כפי הנחייתם והוראתם הברורה של מרנן גדולי ישראל שליט"א".

    בעוד בכינוס עצמו בחרו חברי הכנסת של דגל התורה לתקוף את נציגי ש"ס העוסקים בשיבוץ בנות לסמינרים, הבוקר בביטאון דגל התורה יתד נאמן לא הובאו הציטוטים נגד נציגי ש"ס, והאש כוונה רק נגד משרד החינוך וההתערבות בנושא החינוך.

    ביתד נאמן ובעיתון המבשר הובאו דבריו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, שאמר בדבריו, כי התערבות משרד החינוך והרשויות זה דבר נוראי. "אני מציע להקים ועדת ערר בהכוונת גדולי ישראל שתיתן פתרון, אבל בשום אופן אף גורם חיצוני לא יכריע. ברור שתהליך ההתערבות תחילתו בקבלת תלמידים עד להתערבות בתכני הלימוד. אם יעצרו תקציבים לסמינרים, אנחנו בקואליציה הזו לא נהיה. דיברתי היום עם שר החינוך בעניין". עוד ציין ח"כ הרב גפני, כי באחד המקרים בהם צעקו גזענות, בסוף התברר שמדובר בסמינר ספרדי.

    "לא תיתכן התערבות חיצונית"

    ח"כ הרב אורי מקלב, אמר, כי "כל התערבות חיצונית בקבלת תלמידות זו התערבות בנושא החינוך ובצורת התנהלותו ומעכבת את הבסיס של עצמאות החינוך שלנו. זאת לא הבעיה של אותם סמינרים שעצרו להם תקציבים, אלא, בעיה עקרונית. על כולנו לעמוד בחזית אחת בצורה מאוחדת וקולקטיבית, מפני הבעיה העקרונית החמורה. מדובר לפי עדות מנהלי הסמינרים בדברים עקרוניים של חוסר התאמה חינוכית ורוחנית. צריך גם לראות את כל האחריות העצומה לדאוג לכל בת. יחד עם זאת לא תיתכן התערבות חיצונית בנושא החינוך. לא הם אלה שיכתיבו לנו בנושאים עקרוניים, בנושאים אלה נעמוד בראש החזית".

    "ליבת החינוך – נושא רגיש"

    ח"כ הרב יעקב אשר, אמר, כי "רק גדולי ישראל מהם מנהלי הסמינרים מקבלים החלטות וסמכות, ולא משום גורם חיצוני, בידי המנהלים הסמכות בנושא קבלת התלמידות שהוא נושא מאוד רגיש וליבת החינוך. זהו נושא פדגוגי ולא תיתכן בזה שום התערבות חיצונית". סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, אמר בדבריו כי כתב מכתב חריף לשר החינוך בנט, בנושא זה. "ברור שכך לא יוכל להימשך. כמו שהממלכתי לא מתערב לממ"ד, כך משרד החינוך לא יכול להתערב בחינוך החרדי. הסיפור אינו עדתי. וזו הבעיה, שעל כל דבר צועקים גזענות. יש למצוא מענה ופתרון גם לבנות שאינן מסודרות או מתאימות, אך לא ניתן שיעצרו תקציבים לסמינרים".

    ==

    החלטות כנס איגוד מנהלי התיכונים והסמינרים של "בית יעקב"

    שנערך ביום א' ט"ו אלול תשע"ו באולמי "גני הזית" בני ברק

    א. כנס מנהלי התיכונים והסמינרים מאוחד כולו בדרישה חד משמעית לעצמאות החינוך החרדי בא"י תחת הנהגתם של גדולי ומאורי הדור שליט"א.

    ב. הכנס מצהיר בזאת שרישום תלמידות לבתי הספר ולכל מוסדות החינוך נתון אך ורק בידי המנהלים, כפי שקבעו גדולי ישראל.

    ג. הכנס קורא לכל המנהלים לעמוד איתן מול כל הדרישות והאיומים של הרשויות השונות בנושא קבלת תלמידות לבתיה"ס, ופונה לכל הגופים הנ"ל להרפות ידיהם מלכוף את המנהלים לקבל תלמידות בניגוד לדעתם.

    ד. מנהלי התיכונים והסמינרים מודעים לאחריות הקדושה המוטלת עליהם לדאוג להמשך חינוכן של מסיימות בתי הספר היסודיים של רשת בית יעקב, בתיכונים ובסמינרים שברחבי הארץ.

    ה. הכנס מצהיר בזאת שגדולי ומאורי ישראל, הם אשר ינהיגו וינחו את מערכת החינוך בארץ ישראל, עד ביאת משיח צדקנו אכי"ר.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      פשוט הזויים שם ביתד. לפני שבוע פרסמו את דברי מנכ"ל החינוך העצמאי "שאין שום התערבות של משרד החינוך וכל מי שעושה בלאגן זה פוליטיקאים קיצוניים {???] פתאום ירדו מהעץ…..
      מי ביקש מהם לטפס עליו?
      אם הציבור החרדי כולו לגווניו ולמפלגותיו ולפלגיו היה מתאחד – הכל היה אחרת ומזמן היינו מנצחים.
      ככה זה כשעסקני הציבור דואגים קודם לכיסא שלהם ולכותרות שהם יוציאו. כמה עצוב!!

    2. 1

      עיתון שאין לו תקנה השקרים שם על בסיס קבע